CASE

Sådan fik WIMEX 10x flere leads fra messen

- uden at ændre standdesignet

Fra 20 til 200 kvalificerede leads
med messetræning

I foråret gik Wimex til Byggeri Messen med et helt nyt mindset.

Efter messetræning med Jakob Dyrbye, fik teamet et fælles sprog, en klar plan – og resultater, der taler for sig selv: Over 200 kvalificerede leads – en tidobling i forhold til sidste gang.

“Pengene er pissegodt givet ud”

Jeg vil anbefale workshoppen [med Jakob] til alle, der skal på messe – uanset om det er en messe med 300 eller 30.000 deltagere.

Workshoppen har givet os et nyt mindset omkring messedeltagelse. Vi har fået en ‘stage-tilgang’, der gør os skarpere og mere bevidste om, hvordan vi skaber de bedste resultater.
Vi har fået gode rammer og redskaber til at sætte klare målsætninger – og vigtigst af alt, sikre at vi får fat i de rigtige mennesker gennem de rigtige budskaber. Folk er TOP-motiveret.

Jakob er en sindssyg dygtig og nærværende formidler, og super-relevant i forhold til vores virksomhed. Det, der før virkede uoverskueligt, får han kogt ned til konkrete, lavpraktiske greb, vi nemt kan handle på.

Han fik virkelig vist, at der faktisk ikke skal ret meget til for at være langt bedre forberedt til messen."
Søren Østergaard
CEO/Admin. Direktør

Hvem er Wimex?

Wimex er en del af Moland Group, som består af Wimex A/S, Moland Byggevarer A/S, Forzes A/S og Moland Sverige AB.

Moland Group er blandt Skandinaviens førende leverandører af byggematerialer
(terrasser, hegn og facader produceret med respekt for naturen) og sælger byggevarer til Skandinaviske byggematerialeforhandlere.

Deres mission at skabe uderum, der emmer af udeliv og lykke – som de selv beskriver det: ‘framing good life’.

workshop med jakob dyrbye

hvad fik teamet ud af messetræning...

Tre virksomheder skulle stå sammen på én fælles messestand – med ét samlet mål: … at skaffe kvalificerede leads

For at opnå det mål, trænede vi teamet i at:

  • Sikre at alle var helt aligned og TOPmotiveret
  • Eliminere pains og lave en klar køreplan
  • Lave personlige og salgsmålsætninger
  • Skabe en VIIP oplevelse for deres gæster
  • Kende standen og aktiviteter til punkt og prikke
  • Spille sig selv og hinanden gode – med roller, replikker og personlig overlevering

Kan du se fidusen i at få øvet og få maksimal succes med din messe? Book Jakob Dyrbye som din eksterne sparringsmakker

Et stærkere,
mere sammentømret team

“Jakob sagde til workshoppen: “Husk på: De ser jer 30 meter, før I ser dem.”

Den sætning tog vi virkelig til os.

Vi arbejdede bevidst med vores fremtoning – som skuespillere på en scene, var vi konstant opmærksomme på vores udstråling og tilstedeværelse.

Vi trådte ud over tæppekanten, ud på gangen, og mødte gæsterne dér, hvor de var. Vi lykkes med at skabe en VIP-oplevelse ved personligt at guide dem videre fra den ene til den næste, så de følte sig taget godt imod af alle tre selskaber.

Men vigtigst af alt: Vi kom hjem med et stærkere, mere sammentømret team – og over 200 leads.

Vi lærte, at vi ikke kan ændre scenen – men vi kunne ændre vores optræden. Og det gjorde vi. For første gang spillede vi hinanden stærke fra start til slut. En fælles indsats, der gjorde en reel forskel”
Brian Nissen
Salgschef, Wimex

Hvordan målte Wimex deres succes på messen?

På workshoppen introducerede vi en målsætningsøvelse: 

Hver deltager formulerede 5 personlige og 5 fælles mål,
som blev skrevet ned og taget med i baglommen på messen.

De nåede:

✅ 100% af målsætningen for aftaler med arkitekter og tegnestuer
✅ 50% af målsætningen om at få tømrermester som ambassadører
✅ 90% af rundstykkeaftaler med trælaster
✅ 110% af målet for aftaler med håndværkere

= målbare indsigter, som de både kan agere på, fejre og optimere til næste gang.

Savner I en [målbar] plan for jeres messedeltagelse? Få trænet jeres team med Jakob  >

Mangler du sparring?

Så book et møde med Jakob 🪐

Jeg vil gerne mødes om personaletræning, en workshop, eller ...