3600 m2 telt til ALLE industriens uddannelser

En masse unge mennesker der gerne ville udfordres og prøve alle de spændende fag Industriens Uddannelser havde med på Prøv-Mærk-Føl standen gav en forrygende stemning, på dette års Skills.

Standen, ja hele teltet var propfyldt med nysgerrige unge mennesker, på jagt efter deres drømmeuddannelse. Det var et hit, at de samtidig kunne prøve IU’s photo booth med vennerne, vinde lækre præmier og møde skuespillerne fra YouTube serien “Evigt”.

Der var gang i aktiviteterne på Prøv-Mærk-Føl standen. Her kunne de unge bl.a. se hvordan robotter bliver udviklet, arbejde med motorer, prøve at svejse, lave rumraketter i plast og meget meget mere.

Værter og værtinder

At træde ind i et 3600 m2 stort telt kan virke overvældende for de fleste, MEN når man sikrer en god velkomst med smil, hjælp og vejledning bliver det hele bare en bedre oplevelse. Derfor havde vi, som en del af konceptet, peget på, at et af de vigtigste punkter i teltet var den “emotionelle” hook i form af bemandingen. Ingen skulle kunne fare “vild” eller stå uden svar på deres spørgsmål, vi ville sikre, at alle IU’s gæster gik glade herfra. IU havde skaffet 50 engagerede lærlinge som Jakob Dyrbye, over 2 dage, underviste i hvordan de skulle agere i deres “job” som værter/værtinder i teltet.

Gennem eksempler, dialog, en smule kunderejse-teori, fokus på roller og ansvar trænede vi, hvordan gæsterne skulle bydes indenfor, hvordan man med smil kunne starte en samtale om IU’s uddannelser, hvordan hjælp med gamification og konkurrencer kunne aktiveres og meget, meget mere.

ALT var drevet af at både kulisserne OG “skuespillerne” skulle spille maksimalt sammen, så IU´s gæster skulle få den bedst tænkelige oplevelse i teltet, fra start til slut.

 

Overblik over opgaven

Opgaverne i IU’s Skills telt:

  • Indretning af det 3600 m2 store telt [placering af stande i samarbejde med Skills]
  • Photo Booth: Udvikling af fotofiltre der illustrerer IU’s uddannelser
  • Gamification: Udvikling af spil der binder alle IU’s uddannelser sammen og sender de unge rundt til standene i teltet
  • Design og indretning af Prøv-Mærk-Føl standen [102kvm]
  • Design af gulvet til Prøv-Mærk-Føl standen
  • Beskrivelser af alle uddannelserne med skiltning
  • Video til både inden-og udendørs videopyloner
  • Uddannelse af værter og værtinder
  • Opbygning og nedtagning af Prøv-Mærk-Føl stand
  • Programmering og montage af LED skærme

Vil du vide mere?

kontakt-faust-dyrbye-josephine-vedel-juel-rasmussen_02

Josephine Vedel Juel Rasmussen

Projektleder

3600 m2 telt til ALLE industriens uddannelser

En masse unge mennesker der gerne ville udfordres og prøve alle de spændende fag Industriens Uddannelser havde med på Prøv-Mærk-Føl standen gav en forrygende stemning, på dette års Skills.

Standen, ja hele teltet var propfyldt med nysgerrige unge mennesker, på jagt efter deres drømmeuddannelse. Det var et hit, at de samtidig kunne prøve IU’s photo booth med vennerne, vinde lækre præmier og møde skuespillerne fra YouTube serien “Evigt”.

Der var gang i aktiviteterne på Prøv-Mærk-Føl standen. Her kunne de unge bl.a. se hvordan robotter bliver udviklet, arbejde med motorer, prøve at svejse, lave rumraketter i plast og meget meget mere.

Værter og værtinder

At træde ind i et 3600 m2 stort telt kan virke overvældende for de fleste, MEN når man sikrer en god velkomst med smil, hjælp og vejledning bliver det hele bare en bedre oplevelse. Derfor havde vi, som en del af konceptet, peget på, at et af de vigtigste punkter i teltet var den “emotionelle” hook i form af bemandingen. Ingen skulle kunne fare “vild” eller stå uden svar på deres spørgsmål, vi ville sikre, at alle IU’s gæster gik glade herfra. IU havde skaffet 50 engagerede lærlinge som Jakob Dyrbye, over 2 dage, underviste i hvordan de skulle agere i deres “job” som værter/værtinder i teltet.

Gennem eksempler, dialog, en smule kunderejse-teori, fokus på roller og ansvar trænede vi, hvordan gæsterne skulle bydes indenfor, hvordan man med smil kunne starte en samtale om IU’s uddannelser, hvordan hjælp med gamification og konkurrencer kunne aktiveres og meget, meget mere.

ALT var drevet af at både kulisserne OG “skuespillerne” skulle spille maksimalt sammen, så IU´s gæster skulle få den bedst tænkelige oplevelse i teltet, fra start til slut.