Guide: Sådan designer du den rigtige messestand

Du kan først designe den helt rigtige messestand, når du kender jeres mål for messen

Skal din virksomhed på messe? Så skal I bruge en flot messestand. Det er her, de fleste begynder, når de skal på messen – altså med at designe selve standen. Men vi synes, det giver mere mening at begynde et helt andet sted. Vi forklarer hvorfor i dette indlæg.

Når en kunde skal på messe, stiller vi dem altid to vigtige spørgsmål:

  1. Hvorfor skal I på messe?
  2. Hvad skal I have ud af at tage på messe?

Vi mener, at man bliver nødt til at gå et skridt tilbage og begynde her, så standens udformning og kommunikation understøtter jeres mål:

  • Skal I ud at møde helt nye kunder?
  • Skal I præsentere jeres nyeste produkt?
  • Skal I sælge direkte på standen?
  • Eller er I på messen for at mødes med jeres gode kunder og samarbejdspartnere?

Ligegyldigt hvad jeres mål med messen er, så skal messestandens design understøtte disse mål. Er målet eksempelvis at vise jeres nyeste produkt, så designer vi et præsentationsområde, der tilgodeser netop denne funktion. Sælger I produkter direkte på standen, så gøres der ekstra plads til dette. Skal I mødes med gode samarbejdspartnere, så gøres den sociale zone endnu større.

Men vi bliver nødt til at have målet på plads først, så vi får den rigtige retning på standlayoutet.

Derudover skal din messestands udtryk naturligvis passe til din virksomheds CVI [Corporate Visual Identity], så jeres gæster kan genkende jer og jeres produkter, og budskaberne skal være klare og tydelige og give messegæsterne et præcis billede af, hvad du har med til dem.

Aktiviteter på jeres messestand

Når I vælger, hvilke aktiviteter I skal have på jeres stand, er det vigtigt, at de også er relevante for jeres kunder. Det kan være hyggeligt at spille golf med jeres gode gamle kunder, men hvis målet med messen er nye kunder, er der måske andre aktiviteter, der mere relevante i forhold til leadgenerering.

Mange benytter sig af konkurrencer for at få flere gæster ind på standen, men er gæsterne, der deltager i din konkurrence, irrelevante for jer, er det ærgerligt at bruge tiden der.

Vi mener, at jeres aktiviteter også skal tage afsæt i jeres målsætninger.

Hvad koster sådan en messestand så?

Det er desværre et spørgsmål, som ikke er muligt at svare på sådan lige fra hoften, for der er så mange ting, der skal tages højde for først. En messestand kan være alt fra 4 kvm til 100 kvm, den kan ha’ én eller tre vægge og være spækket med det nyeste AV-udstyr. Gulvet kan være et hævet gulv i massivt træ, eller man kan vælge et engangstæppe. Der er så utroligt mange muligheder – faktisk er det kun fantasien og budgettet, der sætter grænser dit messestand design.

Men vi vil naturligvis rigtig gerne mødes, gennemgå dine ønsker og designe den helt rigtige messestand til dig.

Din messestand er i gode hænder hos os

Vores erfarne designere og projektledere hjælper dig med alt til messen – både før, under og efter. Vi tager os af alle de praktiske detaljer for dig – eksempelvis:

  • Booking af strøm og lys og alt, du ellers skal bruge i messehallen
  • Design af din messestand og produktion
  • Opsætning og nedtagning
  • Fragt af materialer retur på lager

Kontakt os om din næste messestand, så gennemgår vi alle jeres ønsker og behov og finder netop den løsning til jer, som gør, at I når i mål med jeres messesstand design.

Kontakt Jakob Dyrbye på jd@faustdyrbye.dk eller +45 31 68 24 24.