Tænk digitalt og få mere succes
Det lyder nemt, og det er det faktisk også! Integrationen af digitale løsninger i face to face marketingaktiviteter giver rigtig mange muligheder udi måling, rapportering og ikke mindst involvering af gæster – og forhåbentlig kommende kunder.
Nem[mere] opfølgning på leads!
En af de allervigtigste opgaver i forbindelse med en messe er opfølgningen på leads. Desværre er det også her, vi ser de allerstørste problemer. Tiden er knap, og arbejdet med at taste data i CRM-systemet inden opfølgning virker uoverskueligt. Og det med lige at huske tilbage på, hvad det egentlig var, man havde en dialog om, synes kompliceret.
At tænke digitale løsninger og platforme ind i kommunikationen med kunder på standen kan sætte helt nye standarder og gøre ovenstående til en let og overskuelig proces. Leadgenerende formularer, hvor gæsterne får mulighed for at “bestille” materialet hjem i egen indbakke, bidrager med værdi på flere fronter:
- Du får præcis de data om dine leads, som du ønsker
- Al data kan let importeres i CRM-database eller andet arkiv
- Kunden får sit relevante materiale direkte i indbakken
- Din opfølgning starter med afsæt i et konkret behov og ikke i en lang snak om “tak for sidst”. Du kan tage afsæt i præcis de[t] behov, din gæst har indikeret.
Få mere viden om dine gæster
I tillæg til de helt konkrete kontakt- og produktinformationer man ofte spørger sine kunder om, er det meget nemt på den digitale platform – og ikke mindst relevant – at tilføje spørgsmål af mere “blød” karakter. Når nu kunden er i tale, er det oplagt at få kvalificeret input om eksempelvis kendskabsgrad, tilfredshed, interesse i udvalgte produktgrupper, købsmønster etc. Vores analyser og erfaring viser, at de fleste synes, det er positivt at blive spurgt om disse parametre, da det ved rigtig anvendelse sikrer dem den bedste og mest relevante opfølgning.
Brug data som dokumentation og til måling
Alle de data, der indsamles på en digital platform, giver mulighed for at måle og dokumentere værdien af indsatsen. Måling bør som standard foretages på bl.a.:
- Antal indsamlede leads
- Andel af leads, der følges op på inden for en aftalt tidsramme
- Andel af leads, der kommer videre i salgsprocessen [møder, tilbud, ordre etc.]
- Antal leads i definerede kategorier [f.eks. er i markedet inden for 0-3 måneder, 3-6 måneder]
- Permissions
Herudover kan der udledes mange spændende fakta af de bløde spørgsmål, man måtte have stillet. Det være sig ændring i kendskab til virksomheden/produktet efter en præsentation på standen, interesse i forretningsområder etc.
Du får en perfekt mulighed for at få indhold, form og fysiske rammer til at gå hånd i hånd på vejen mod succes, når du integrerer digitale løsninger i dine face to face marketingaktiviteter.
Kontakt Jakob Dyrbye på jd@faustdyrbye.dk eller +45 31 68 24 24 og hør, hvordan han specifikt kan hjælpe jer.